HTML

Úton - hazafelé...

“Nem az a boldog, akit a tömeg annak nevez, akihez özönlik a pénz; hanem az, aki minden javát a lelkében hordozza, szálegyenesen kimagaslik, eltapossa a bizonytalanságot, senkivel sem cserélne sorsot, embernek egyedül emberi oldalát értékeli. A természetet fogadja el tanítójául, az ő törvényei szerint formálódik, és úgy él, ahogy a természet előírta: biztos ítéletű, rendületlen, rettenthetetlen; megmozdíthatja valamilyen erő, de fel nem kavarhatja. Ha a sors hatalmas erővel a lehető legártalamasabb dárdáját röpíti felé, eltalálja ugyan, de nem sebzi meg.” (Seneca)

Friss topikok

Bejegyzések

2008.11.06. 16:45 Pilgrim

Hét

Dorkától kaptam a labdát, miszerint mondjak 7 dolgot, amit nem - vagy csak kevesen - tudnak még rólam a blogfeleim. Találkoztam már ennél könnyebb feladattal is, de megküzdök vele. A több mint egy év alatt, amit kommentekben  a barátaimnál elcsepegtettem, azokból könnyen összeállhat a kép, de igazából már magam sem emlékszem, hogy mi az,  ami még új lehet velem kapcsolatban.

1. Kezdem rögtön az elején. Általános iskolában nagyon jó tanuló voltam, akkor még nagy jövő állt előttem, tervekkel,  célokkal - egy majdani erős gimnázium képével, kitűnő bizonyítványokkal, jutalomkönyvekkel stb. Aztán a foci elvette az eszem. Ez a szerelem igazából már születésemmel elkezdődött, 5-6 éves koromban vált határozottá, 13 éves  korom környékén pedig súlyossá. A gimi első két osztályában ennek köszönhetően a korábbi jótanuló kölyök kettesekért "hajtó" kamasszá vált, akit nem érdekelt semmi más, csak a foci, az edzések, a sportközvetítések és a Nemzeti Sport  nevű szakirodalom. Szentül meg voltam arról győződve, hogy válogatott kapus leszek. Igen ám, de ugyanakkor ragaszkodtam a szüleimhez, az otthonomhoz is, képtelen lettem volna 14 évesen elköltözni, hogy önálló életet élve kihasználjam egy  komolyabb sportklub nyújtotta lehetőségeket, tulajdonképpen az egyetlen fejlődési utat. Így aztán elszaladtak mellettem a hónapok és az évek. 17-18 évesen úgy éreztem,  hogy az NB3-nál már nem lenne nekem feljebb. Ideje volt összekapnom magam, a középiskola utolsó 2 éve már újra a korábbi  menetrendszerint zajlott. Persze ehhez kellett az is, hogy elhiggyék rólam, tanulni is tudok. És lám, tényleg tudtam. Ennek a időszakomnak és az ebből származó tapasztalatoknak volt egy olyan előnye, hogy míg más évfolyamtársaimnak a főiskolán és az  egyetemen is a szorgalmi időszak csak a bulizásról szólt, én korábbi hibámból tanulva tudtam, hogy nem lehet lazítani, mindig rendesen  bejártam az órákra. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem lettem válogatott kapus, mint ahogy már focizni is csak  ritkán szoktam - ezért 100%-ig a mai magyar sportközeg tehet. Nem csak engem, hanem sokezer fiatalt riasztanak el a mai állapotok, már a foci szimpla nézésétől is.

Ha sport és szórakozás, akkor női kézilabda!

2. Nem számítva a korai terveket (tűzoltó, katona, vadakat terelő juhász szakmákat), gyerekkoromban állatorvos, valamilyen sportszakember vagy jogász szerettem volna lenni. Igen, szinte hallom a kacagást és a kérdést, utóbbihoz gyerekként honnan jön az ezirányú motiváltság... Hogy honnan jött, fogalmam sincs, nem volt a családban és a rokonságban jogász, az élet mégis ebbe az irányba terelt, és kitartok emellett mindvégig. Persze jó lett volna, ha  valaki határozottan lebeszél róla, most már látom. Nem a tartalommal van a baj, abszolút szerethető, hanem itt is a közeggel és a lehetőségek hiányával.

3. Nagy álmom, hogy egyszer bejárhassam az ország összes települését, a legnagyobbaktól a legkisebbekig. Megnézhessek  minden nevezetességet, legyen az egy kis emléktábla vagy egy kastély, egy templom. Tudhassam, hogy melyik faluban mi az az  érték, amire büszkék a helyiek.

4. 3-szor próbálkoztam eddig a Linuxszal. Illetve az Ubuntuval. Háromszor mondtam azt, hogy jó lenne levetni magamról a Microsoft és ezzel együtt a Windows okozta terheket. Álmatlan, verejtékes, helyet nem találós, hánykolódós éjszakák sora, hetek, hónapok teltek el a gondolattal, hogy végre szabad szoftvert használhatok és boldogulok vele. Könnyen ki lehet találni, mindannyiszor visszakerült az XP a gépemre. Fogaimat összeszorítva, magamat megerőltetve sem tudok leszakadni az MS-ról. Talán majd egyszer, negyedik, ötödik próbálkozásra.

5. Váltakozva érzem úgy, hogy zavar, illetve nem zavar, miszerint a fodrászomnak egyre kevesebb hozott anyagból kell dolgoznia. Néha kezdek megbarátkozni a gondolattal, néha pedig úgy érzem, rossz, hogy így elszállt az idő.

6. Moziba csak történelmi jellegű mű vagy dokumentumfilm, illetve rajz- és animációs film miatt ülök be. A többi már nem nagyon köt le.

7. 3 éve nem ültem autóban. Környezettudatos (és nem utolsó sorban: pénztakarékos) állampolgárként igyekszem mindent tömegközlekedéssel és kerékpárral megoldani. Meddig mehet ez még így?

+1. Szeretem az állatokat, a finom borokat, az erdőt, a csendet, az őszt, az egyszerű életet, a jó könyvet, Jókait, a jó zenét (pl. a Kormoránt), Magyarországot, természetesen a családomat, barátaimat. És még sok mást, de ezek a legfontosabbak.

A labdát (nem is egyet, hanem kettőt) jó futballista lévén egy pontos passzal eljuttatom - ha megengedik - Sríhez és Ekkerjozhoz.

30 komment

Címkék: hét 7


A bejegyzés trackback címe:

https://hazauton.blog.hu/api/trackback/id/tr21753880

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pilgrim 2008.11.06. 17:29:03

Végre valaki, aki értékeli. :)

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2008.11.06. 18:52:13

Na, akkor itt van neked egy videóm, ami alá azt tettem...

www.youtube.com/watch?v=jfyJBxTF6fg

és a lovak álma is szerepel egy lovaglás aláfestő zenéjeként

Pilgrim 2008.11.06. 21:37:20

Megnéztem a videóidat; tudsz élni. :) A Kormoránon túl a lovak szeretete és az országjárás is közös pont, bár ahogy elnézem, nekem sokkal kevesebb lehetőségem van a lovakkal foglalkozni, mint neked.

mdorka 2008.11.06. 23:29:02

:-)

14 évesen a fiúűknak hagyni kéne két év türelmi időt....
Akkora változáson mennek át a kamaszok, és olyan megterhelő az a hatalmas növekedési ütem, hogy szerintem/tapasztalataim szerint is ebben a korban elmegy kissé a fiúk esze. Jó értelemben.

Ha rajtam múlna, ebben a korban csakis focit, tesit, természetjárást,jellemépítő közösségi dolgokat tanítanék, mondjuk egy éven keresztül, aztán vissza lehetne térni a kemény agymunkához..
Valamint amit tudni kell egy férfinak, a tűzrakáson a meg az ilyen férfias dolgokon keresztül a jó könyvekig.. És rengeteg alvási, sportolási lehetőséget kellene biztosítani.
Szerintem te is ösztönösen azt a megoldást választottad, amit a természet diktált.

Lányoknál ez más, nem ilyen robbanásszerű a változás, rendesen féltem a fiamat pl. ettől a gyors növekedéstől.. Tudja pl az ember idegrendszere ilyen gyorsan követni a teste növekedését? Tavaly kisfiú volt, most már egy háromnegyed fejjel nagyobb nálam, és szemmel láthatóan nő.. Pasi lett, egy év alatt.

mdorka 2008.11.06. 23:32:53

Megném én is a Kormoránt:-)

ekkerjoz 2008.11.07. 07:06:15

Köszönöm a labdát, hétvégén lesz fönn az én "hetem".

Pilgrim 2008.11.07. 11:09:04

Sikerült hamar megírni, megyek, elolvasom.

Dorka, én abban a korban szintén nagyon megnyúltam, hosszú évekkel később sikerült egyensúlyba jönnöm. Igazad van, a sport a legfontosabb ebben a korban, ami fejleszti az erőnlétet és tartást ad - különben könnyen jöhetnek a problémák (pl. gerincferdülés stb.). Tudom, van akinél így, van akinél úgy jön ez ki, de azért a természet adhatott volna nekünk lassabb fejlődési folyamatot is erre az időszakra. :)

Srí 2008.11.07. 16:19:33

Megírtam én is, ha már hozzám került az a labda:) Holnap meg olvasok végre, elmélyedek a posztjaitokban, nagyon lemaradtam, annyira szép idő van, alig voltam a neten.

Srí 2008.11.07. 16:41:26

Kormoránt énisénis:) Nagyon tetszik nekem a hét pontod és az, ahogy élsz. De már mondtam is korábban:)

Pilgrim 2008.11.07. 21:14:36

Ha majd eljutok hozzád, viszek neked Kormorán cd-ket. :)

Én is megyek, elolvasom, amit írtál.

Srí 2008.11.08. 00:49:17

De jó, nekem nincs egy sem:)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.09. 19:36:27

Kormorán? Gyűlölöm őket - zabálják a halat tonnaszám. Aki ezekről a tűzbélű dögökről nevezi el magát, az se lehet teljesen normális - vagy pedig fogalma sincs arról, hogy biológiailag miről beszél:-)

Pilgrim 2008.11.09. 20:59:19

Kormoránban is gyűjtő vagyok, van jónéhány albumom, mondhatni, szinte mind.

Ami a madarakat illeti: szerintem kifejezetten szép állatok, de ez igaz szerintem az összes kárókatonafélére. Gyönyörűek. Bár azt is elismerem, a kormoránok a horgászok méltó ellenfelei. A Nyugat-Balatonon is sokat garázdálkodtak az utóbbi években. Ha csak kifejezetten a madár küllemét és kecsességét nézzük, szerintem jó névválasztás a "kormorán", főleg egy olyan folkzenét játszó banda esetében, mint a szóban forgó Koltay-féle együttes. A tűzbélűséget illetően nem tudom, hogy mi Koltay Gergőék álláspontja. :)

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2008.11.10. 10:48:46

göri, te az elektromos hálóval sutyiban halászó vízügyesekre gondolsz ;)
csak a kormoránokra fogják.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.10. 16:48:52

A valódi kárókatonák csakis a saját szükségletükre halásznak, ezért elítélni őket… az ember több kárt tesz még saját maga is egyénileg, hát még társadalmliag. Hogy most mást ne is hozzak szóba, a kormoránokkal is halászik úgy, hogy a nyakukra gyűrűt (esetleg csúszóhurkot) kötve megakadályozza, hogy a madár elkölthesse zsákmányát, és elveszi tőle a fogott halat. Zsák nélkül is kizsákmányol.
Amiért viszont az erdőgazdaságban sem szeretik (üdülőkörzetekről nem beszélve) arról sem tehet, tudniillik, hogy az ürülékétől kipusztulnak a fák, a növényzet. Ezért nem hagyják elszaporodni. Dehát nem építhet csatornázott vécét magának…
Az állatvilágra ráhúzni a saját antropomorf megítélésünket, megcifrázva egy adag tudatlansággal és emberi "haszonelvvel" - ezt nevezhetjük bátran idióta, életidegen gondolkodásnak.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.11. 10:58:32

Pilgrim,

ne haragudj, hogy belerondítottam a posztodba - szedd ki nyugodtan.
Az én felháborodásom végülis azonos gyökerű, csak más előjelű...
Utólag benéztem a görényoduba - a tudatlanságot visszavonom.

Nem mondom, hogy minden tetszett - de hát nem is azért van, s lehet, gogy sokmindenben egyetértenénk. De ami a kormoránokat illeti - zenével vagy hallal...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.11. 15:36:44

Mormogi Papa, ha már offolunk: a kárókatona nem fog meg többet, mint amennyit megeszik. Csak épp azt nem tudod, hogy rengeteget csőrvágással megsebez (sokszor nagyobbat is, mint amit le tudna nyelni), azok a halak aztán halpenészt, miegyebet kapnak, és még az egészségeseket is fertőzgetik, tehát a kárókatona kára mégis sokkal nagyobb, mint amennyit effektíve megeszik.

Azonkívül meg rengeteget eszik, mert az egyetlen vízimadár, amelyik lebukva átázik, ezért a megfelelő hőtermeléshez rengeteget kell ennie, különösen télen - márpedig télen lepik el a vizeinket az északról érkező áttelelők. Pont akkor, amikor a halak a hidegben lassúak és kevésbé tudnak elmenekülni, viszont a víz letisztult és átlátszó...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.11. 16:18:26

Tanulni sohasem szégyelltem, meghajlok az érvek elött - de még mindig nm utálom úgy a "megélhetési" madarat, mint az orvhorgászt - pláne dinamittal.
Nem is horgásztam sosem, inkább olvasok, s azt se a víz partján, ha tehetem…
Fenntartom viszont, hogy az állatokkal kapcsolatos megítélésünk nem objektív és antropomorf. Példának okáért a mókusban csak igen kevesen látják a tojásrablót, kismadarak gyilkosát… még én sem tudom megvetni :-)
Azért akit támadott már meg torkosborz, az biztosan nem látja kedves állatnak. (Rozsomák - belátható időn belül a kihalás szélére juthat… Ok: az ember.)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.11. 17:25:00

Mormogi, a mókus és a patkány teljesen egyforma, csak a mókusnak jobb a sajtója... A rozsomák azonban inkább csak Jack London, néha Verne-könyvekben támad, egyébként a valóságban ez nem szokása, túl kicsi is hozzá. Egyébiránt igazad van abban, hogy az állatok megítélése általában antropomorf (kivéve néhány embert, pl. engem).

A kárókatona amúgy remek példája az emberi hülyeség kétirányú voltának. Majdnem kiirtották - nézd meg, hogy a hetvenes évek végén megjelent Peterson-Mountfort-Hollom féle Európa madarai még a nagyon megritkult, Magyarországon alig megjelenő fajok közé sorolta. Aztán, amikor rájöttek az okosok, hogy a kárókatona eltűnhet, megszervezték Európa-szerte a védelmét. Ami aztán annyira sikerült, hogy nem vették észre: már a másik irányban jelent ökológiai veszélyt a kárókatona-populáció, mert természetes ellenségei csak a nagyobb ragadozók (melyek állománya persze nem volt olyan gyorsan újraépíthető, hiába védik), viszont a megfogyatkozott halállományra a kormorán vadászmódja rendkívül veszélyes. Volt, hogy ivadéknevelő tógazdaságot két nap alatt üresre pucolt egy raj, miután a halőrt betegen kórházba kellett vinni. A telente megjelenő többezres, egyesek szerint több tízezres állomány a Duna halfaunáját is erősen veszélyezteti - különösen a kisebb testű, de nem abszolút fenéklakó fajokat.

Az orvhorgászt utálom magam is. Ma dinamit nincs, viszont villanyoznak. Szégyenszemre a Magyar Horgász ötrészes sorozatot közölt a villanyhalászatról - többször is hangsúlyozták, hogy "csak azért, hogy a horgászok objektíven ítélhessék meg - valójában remek kiképzést adtak leendő villanyozóknak...

Én úgy gondolom, hogy legjobb lett volna a természetet békénhagyni, de ma ez már nem lehetséges. Ezért tudatosan kell beavatkozni, és megpróbálni fenntartani azt a megbomlott egyensúlyt, melyet mi bontottunk meg. Ez most például a kárókatona állományszabályozásában kell megjelenjen. Végső soron a Föld lehető legnagyobb részének vissza-természetesítése lenne a leghasznosabb cél, de hogy mennyire lehetséges ez, azt nem tudom.

Pilgrim 2008.11.11. 20:08:22

Mormogi papa, csak nyugodtan, itt egyáltalán nincs off.

Nekem a kormoránnal nincs semmi bajom, mint említettem, kifejezetten szép madaraknak tartom őket. Ráadásul nem is horgászom, nem szeretem a halakat, ezért ez a része sem érint meg. Ha viszont az egyensúlyt nézzük, akkor egyetértek azzal, hogy sokkal több kormorán van, mint amennyit az egyensúly megbomlása nélkül elbírnánk. Valószínűleg így leszünk majd a verebekkel, varjakkal, amikből szintén rengeteg volt, de amióta védelem alatt állnak, jelentősen nőtt a számuk. Sok vidéki városban utóbbiak bemennek a belvárosba is kukákat fosztogatni. Én is legszívesebben egy olyan világban élnék, ahol csak a szükségszerű mértékben avatkoznánk bele a természet rendjébe, de valószínűleg ezt már az emberiség nem fogja megérni, főleg a mostani tendenciát nézve örülhetünk annak is, ha az átlagéletkor néhány generáció múlva nem fog nagy mértékben csökkenni.

A dunai horgászattal kapcsolatban jelentős gondnak érzem, hogy a főváros szennyvízének fele még mindig tisztítatlanul ömlik a folyamba. Botrányos, amit a Dunával művelünk. De majd ha megépül a csepeli szennyvíztisztító, talán tisztul valamit, de félő, abból sem lesz semmi egyhamar.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.12. 01:49:45

Pedig bizony hogy a rossz irányba megyünk - még a csepeli szennyvíztisztítóval is, mert azt a szigetcsúcsra oda tervezték, ahol még egy kis darab aránylag érintetlen természet volt. Nem a lepukkant kőbányai gyárnegyedbe, nem! A csepeli bozótos-ligetes erdőbe, ahol még jégmadár és bakcsó is élt. Addig, amíg fel nem építik.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.12. 09:59:26

Köszönöm a részletes tájékoztatást, Molnárgörény és Pilgrim - majd tanácsot kérek a lányom apósától-anyósától-nagyapósától, mert ők a halszakértők...
Én "csak" erdei betyár vagyok - az is csak műkedvelő... Azért pár gyerekkel megértettük 13 évi táboroztatás alatt, hogy a természet fontos...
Még "vízügyes" is akad a családban, bár ez mostanság nem jó pont... Legalábbis a Nagyapós olyan helyre kívánja őket, hogy leírni sem lehet - jobb társaságban...
De azért Distinguo, Altesse... A zenekarnak, csupán a névválasztása miatt - amit olyan sokminden befolíyásolhatott, hogy abba belegondolni sem tudok - nem kellene hátrányba kerülnie a madarak bűneiért...

Pilgrim 2008.11.12. 10:30:29

Mormogi papa, a halakhoz és a vizes élőlényekhez én sem értek, ez abszolút Göri asztala. Ha úgy tetszik, én is csak egy "erdei betyár" vagyok, az viszont a lelkes fajtából, ott érzem magam igazán otthon. :) A Kormoránnal, mint zenekarral kapcsolatban is teljes mértékben osztom a véleményed, a madarak halpusztításának nem szabad, hogy kihatása legyen a megítélésükre, mert egészen szerethető módon muzsikálnak.

Éppen ma reggel beszéltem egy madárbarát műkedvelővel, aki meg azt állította, hogy egyáltalán nincsenek többen a kormoránok a kelleténél. Tehát még az is lehet, hogy a "halasok" és a "madarasok" érdekei szerint szemlélve egészen más megfogalmazást kaphat ez a probléma. Bár tény, hogy magam is sokat hallottam panaszkodni a kis-balatoni, nyugat-balatoni pecásokat a halmennyiség miatt a kormoránokat felelőssé téve ezért.

Pilgrim 2008.11.12. 10:48:03

Ezt a csepeli helyszínt én sem értem igazán. Mondjuk ami nálunk természet- és környezetvédelem címen zajlik, azt csak az átgondolatlansággal lehet jellemezni. Még a fővároson belüli természetvédelmi területeket sem tudjuk igazán megbecsülni. Múltkor bicikliztem a Naplás-tó környékén, ami ugyebár természetvédelmi terület lenne... Hát elképesztő, hogy az ottani építkezések miatt tulajdonképpen egy szeméthalmazzá és sittlerakóteleppé vált a környék. Nem beszélve a tó mellett közvetlenül elhaladó 16. és 17. kerületet összekötő útról, ami nem mondható igazán forgalommentesnek. Nem tudom, hogy kinek a kezelésében van a Naplás-tó, de gondolom az is gondot okoz, hogy az egyik tt-nek a kezelője a főváros, a másiknak a nemzeti park és elvesznek az irányítók között ezek a területek.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.12. 12:27:08

Igen, a baj az (is), hogy a természetvédők nem összehangoltak, mert - mint igen helyesen írtad - az érdekeik nem mindig egyeznek...
De ez a problémának csak egy kis szelete. A vejem tett úgynevezett "polgári természetőr" vizsgát is (nekünk még nem volt módunk semmiféle "polgári" tevékenységre...) és a Sas-hegyen posztol - de mindent saját zsebbőlkell megoldania, miközben a családja is, ugye... lelkesedésben azért nincsen hiányx, csakhogy nem túl késő-e???

Pilgrim 2008.11.12. 14:00:59

Korábban éppen a természetvédelmi őrökről akartam írni... Sokkal több kellene - hivatásos és polgári egyaránt. És utóbbiakat is jobban meg kellene becsülni - anyagilag is, ha már szabadidejüket áldozzák fel a cél érdekében. Ugyanez a helyzet szerintem a polgárőrökkel is, át lehetne csoportosítani a működéshez szükséges fedezetet innen-onnan. Bár ezen a területen azért némi fejlődést jelent a közterületfenntartók láthatóan nagyobb megbecsülése.

Sokszor nálunk csak papíron működik a természetvédelem. A jövőben nemzeti parkot akarnak létesíteni a Szigetközben, de aki járt arrafelé az utóbbi években, nagyon elkeserítő a helyzet. A Duna azon szakaszán jónéhány köbméter szemetet össze lehetne szedni párszáz méterenként.

Az Őrségi Nemzeti Parkot pedig mint afféle mobil parkot ide-oda csatolgatják a nemzeti park igazgatóságok tekintetében.

A meglévő természetvédelmi területeket éppen hogy tisztán tudják tartani (vagy még az sem), a tábla előtt-után viszont sok helyütt szemétkupacok állnak - mert hová vinné a nagyeszű a szemetét, mint oda. Így aztán jelentéktelenné válik az egész védettség, mert az állatok, növények, a talaj, a víz nem a kitáblázás határai szerint "él", jó nagy adagban kapják azok is a szennyezést - védelem ide vagy oda.

Az erdei "technikai sportokról" nem is beszélve. Annál otrombább dolgot keveset ismerek.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2008.11.12. 14:33:35

Igen, így van. (Véletlenül éppen most néztem vissza Hozzád.)
Elég egy meggondolatlanul tervezett erdei útvonal az "off-road" versenynek arra, hogy egy erdei út használhatatlanná váljon az ott lakók mérhetetlen keserűségére. Példaként csak Vinye-Sándormajor (jelenleg csak Vinye) melletti, a domb tetején álló "hidroglóbusz" felé vezető utat említeném… A versenynek már több, mint tíz éve (egy egész éjszakán át boldogították a dikjainkat) és a megbolygatott altalaj erodált, gépkocsival-szekérrel már nem közlekedhető, a gyalogösvény új helyre került (a kövesúttal is próbálkoztak - hiába) és az úton akkora üreg tátong (egy hónapja láttuk legutóbb), hogy egy Ikarusz buszt is elnyelne. Még nem a csuklóst, de már majdnem... Hogy ki adta ki az engedélyt, volt-e talajmechanikai vizsgálat előzőleg (elvégre ez a település természetes vízgyűjtő területe idegenforgalmi forrással, stb.) - azt én nem tudom…

Ugyanott az első két tábor alatt a diákok programjában szerepelt a Cuha völgyből a szemét összeszedése. Harmadik évben a helyiek megkértek minket, hogy NE szedjünk szemetet, mert a szemétszállítást nekik számlázzák fel… nekünk nem volt keretünk a tizenakárhány nejlonzsák elszállítására, jóhiszeműleg a szemete konténerek mellé tettük, mivel bennük már nem volt hely.

A szomszéd faluban (nevét takarja jótékony homály) idén láttunk egy házilag fabrikált motoros kulit a földekre kimenni. Nem munkavégzésre mentek, mint kiderült: építési törmeléket dugdostak a bokor alá. A környeet megbecsülésének nagyobb dicsére. No meg azokéra, akik ezt az önző szemléletet elhintették. Alapjában övék a legnagyobb felelősség a szemétért.
(A másik faluban, ahol svábok laknak, az utca és a környék tiszta - ott más az alapállás… Igaz, ők falusi idegenforgalomból szeretnének meglni.)

Pilgrim 2008.11.14. 14:36:07

A Pilisben, a Nagy-Kevély környékén, a Duna-Ipoly Nemzeti Park területén ugyanez a helyzet a motorosokkal, kvadosokkal. Zajosak, százméteres porfelhőket húznak maguk után - és ez nem is ritka jelenség, mondhatni tizesével járnak. A környékbeli, újgazdag falvakból pedig zsákokkal hordják a szemetet ki az erdőbe.

Utóbbi látvány fogadja az 1-es út környékén, Tatabánya felé haladva a Vértes és a Gerecse környezetében a közlekedőket. Sok-sok köbméternyi szemeteszsákkal van kirakva az utak környéke Herceghalomtól egészen Tatabányáig.

Ami a legrosszabb: még olyan sincs, aki onnan elszállítaná - ha már egyszer oda valaki folyamatosan lerakja.

És még hosszasan lehetne sorolni...
süti beállítások módosítása