HTML

Úton - hazafelé...

“Nem az a boldog, akit a tömeg annak nevez, akihez özönlik a pénz; hanem az, aki minden javát a lelkében hordozza, szálegyenesen kimagaslik, eltapossa a bizonytalanságot, senkivel sem cserélne sorsot, embernek egyedül emberi oldalát értékeli. A természetet fogadja el tanítójául, az ő törvényei szerint formálódik, és úgy él, ahogy a természet előírta: biztos ítéletű, rendületlen, rettenthetetlen; megmozdíthatja valamilyen erő, de fel nem kavarhatja. Ha a sors hatalmas erővel a lehető legártalamasabb dárdáját röpíti felé, eltalálja ugyan, de nem sebzi meg.” (Seneca)

Friss topikok

Bejegyzések

2008.10.01. 22:20 Pilgrim

Lehet más a politika!

Mindenkinek ajánlom figyelmébe ezt a kezdeményezést. Sokat fogunk még erről hallani a közeljövőben. Az Ökopolitikai Műhely idei vitasorozata színvonalas volt, és láthatóan kibontakozóban van ebből valami. Számomra hiteles személyek alkotják, szimpatikus, fontos célok... Nehéz elvonatkoztatni a bal-jobb politikai tengelytől, az tény. Nehéz átállítani a gondolkodást is egy más rendszerre. Vannak fenntartásaim és kérdéseim, de majd menet közben ezekre választ fogok kapni. Egy esélyt megér...

Lehet más a politika!Lehet más a politika! - blog

22 komment

Címkék: ökopolitikai műhely lehet más a politika


A bejegyzés trackback címe:

https://hazauton.blog.hu/api/trackback/id/tr30689967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Srí 2008.10.02. 10:15:34

Nagyon érdekes. Jó lenne neveket tudni. Sajnos léteznek olyan személyek a számomra, akiknek ha olvasom a nevét, hiteltelenné válik az egész program. Gyanút kelt bennem, hogy nem közlik az ismert neveket. Ha ismeretlenek a nevek, az nem zavarna annyira, különösen nem, ha leinformálhatók valahogy.

Pilgrim 2008.10.02. 10:25:26

Annyit lehet csak tudni, hogy az előadásokon szerepeltek a húzónevek. Nos, ott viszont szerepelt olyan is, akinek nem nagyon örülnék, de olyan is, akit nagyra becsülök. Én éppen azokat ismerem személyesen ebből a körből leginkább, akik nem ismertek annyira, de szakmailag topon vannak. Szerintem ebben a helyzetben éppen ilyen emberekre lenne szükség.

Pilgrim 2008.10.02. 15:08:43

Ahogy hallom, Lányi András nem igazán örül ennek a szerveződésnek, mert úgy gondolja, hogy az Élőlánc konkurenciája lehet, megosztásra is alkalmas. Lányiról csak jó véleményem van, érdekes az ő szempontjából is megközelíteni ezt a szituációt. Egyébként ha ez megint csak egy sokadik próbálkozás lesz, és nem rántja össze az egész zöld mozgalmat, akkor csak ront az amúgy sem jó helyzeten (erről már írtam). És ha már Lányi is így nyilatkozik...

elolanc.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=10124&Itemid=1

Srí 2008.10.02. 20:08:51

Figyelni fogom a híreiket. Most még nem bízom az egészben egyáltalán, nem sok jót jósol a nagy titkolózás. A tarka magyar is egy nagy baromság, igen messze van a politika mentes szerveződéstől, úgyhogy gyanakvó vagyok:) De meggyőzhető, ha jók a szándékok és van szakértelem.

A honlapjuk meg egy tragédia - mármint az ökopolitikusoké - ilyen rossz weboldallal még szinte nem is találkoztam. Mármint magára valamit is adó egyesülés esetében.


Még nem olvastam el, mit ír Lányi, de megteszem.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2008.10.02. 21:21:20

Lehet, higy valóban megér egy esélyt, de én sajnos már az újabb és újabb kezdeményezések láttán többnyire gyanakszom. Nevezetesen, egy kialakult tömb, felpuhitását, áztatását, szétmosását vélem felismerni, mert a kezdeményezések általában eddig jutnak el, s ha ez megtörtént, el is fogy a tudomány. Akkor pedig jön a rendrakó erős kéz, mert már ismét szükség van rá.

Pilgrim 2008.10.03. 08:12:35

Igazatok van. Lányi erősen elbizonytalanított. Az az érdekes ebben a kezdeményezésben, hogy akiktől hallottam erről most és már korábban is, mind hiteles ember, olyanok, akikről tudom, hogy ez az életük, de eddig csak csendben tették a dolgukat. Aztán van olyan része is a dolognak, mintha megint balról fújna a szél (erre utal Lányinak az a mondata a fenti cikkben nagyjából, nem szó szerint idézem, hogy sajnos ez a folyamat oda vezet: lesz bal- és jobboldali ökopárt) máshonnan meg azt hallani, hogy lesz köztük liberális, konzervatív stb., sokszínű a paletta. Kérdezősködöm, figyelem én is az infókat, aztán majd meglátjuk.

Pilgrim 2008.10.03. 08:17:59

Itt van a blogjuk is (beteszem a posztba is), beleolvasgattam tegnap. Nem tudom belőni politikailag (ami egy leendő ökopárt esetében csak jó lehet), de néhol egyoldalúan liberális kicsengése van.

lehetmasapolitika.blog.hu/

Pilgrim 2008.10.04. 14:52:01

Sólyom és a védegyletes ökopárt

nol.hu/cikk/509393/

Srí 2008.10.04. 18:09:06

Ha elmentél a tarkamagyarra, írj majd róla pls.

Pilgrim 2008.10.04. 18:50:17

Nem voltam kint.

Figyelgettem a híreket. Örülök annak, hogy végül is mondhatjuk, a radikálisok távol maradtak a rendezvénytől. Így aztán annak rendje szerint unalmasan lezajlott az esemény. Így kellett volna ezt már szeptemberben is. Mindenkinek az a jó, ha ezek 2-3 napos hírek, és nem szolgáltat senki okot arra, hogy hetekig erről beszéljünk.

Pilgrim 2008.10.05. 22:13:13

Egyre jobban kezd körvonalazódni a kép. Jelen állás szerint úgy látom, hogy jóval több lesz ebben a liberális vonás, mint a zöld... Én fordítva tartottam volna ideálisnak, legalábbis ahhoz, hogy érdeklődés szintjén támogatni tudjak egy ilyen kezdeményezést. Nem akarom persze rögtön temetni az ötletet, de néhány személytől eltekintve - akik kapcsán először hallottam erről az induló ökopártról - olyan, mintha az SZDSZ holdudvara kapna egy más nevet... Mindegy, érdeklődéssel figyelem továbbra is, hogy mi lesz ebből és érdemes-e támogatni.

Pilgrim 2008.10.05. 22:14:24

Egyébként a blogjuk szerint holnap "lézershow" a parlamentnél, szerdán egy időben, több helyen sajtótájékoztató...

Srí 2008.10.06. 16:45:26

Figyeld és írj, én majd tőled tájékozódom róluk. Ha az SZDSZ-nek bármi köze van hozzájuk, akkor engem nem érdekelnek. De egy új párt vagy valami komoly egyesülés jó lenne. Ha jó lenne:)

Pilgrim 2008.10.06. 22:02:26

Ha az SZDSZ-nek köze lesz hozzá, engem sem érdekel. Ma kint voltam a rakparton, és többen is cáfolták ezt a felvetést. A vetítés is megtörtént, ha egy kicsit késve is; a parlament fényei elnyomták a zöld színeket, bár nem onnan tudták végül vetíteni, ahonnan tervezték. Várom majd a következő lépéseket.

Srí 2008.10.07. 00:02:26

Lesz-e támogatottságuk vajon? Ha jók is a céljaik, eszméletlen mennyiségű pénz kell egy új szerveződést közismertté tenni. Talán áll mögöttük valamiféle komoly tőke.

Pilgrim 2008.10.07. 16:15:07

Amennyire én tudom, pénz nincs túl sok... Komoly tőke egészen biztosan nem áll rendelkezésre, inkább "csak" szellemi tőke. Szerintem gerillamarketingre lesz majd szükség ahhoz, hogy ismertté tegyék ezt a szerveződést. Ahogy innen-onnan tájékozódtam, nem is akarják, hogy néhány ember támogassa csak nagyobb összegekkel a kezdeményezést, mert az kiszolgáltatottságot is jelentene.

Egyelőre megfigyelő állásba helyezkedtem. :)

Srí 2008.10.08. 17:05:21

Helyes:) Olvasom én is azt a lehetetlen honlapjukat:)

Srí 2008.10.08. 17:07:01

Hoppá. Más lett a honlap, ez most jó.

Srí 2008.10.08. 19:49:12

Na. Mindent elolvastam, amit találtam. Tetszik, csatlakozni fogok. Hírt adtak róluk a Magyar1-en, megalakult a párt. A holnapi Szempontban lesz riport velük.

Pilgrim 2008.10.08. 19:59:49

Igen, ma 10 órától más lett a honlap (lehetmas.hu), volt sajtótájékoztató, programadás meg ilyesmi...

Egy ideje folyamatosan arról beszéltem én is, hogy egy civil kezdeményezésnek kellene elindulnia hiteles, nem elhasznált arcokkal. Egyelőre ők ilyenek. A liberális vonal egyértelmű, de gyanítom, hogy alakulni fog ez még. Legyünk optimisták!

Srí 2008.10.11. 08:23:25

Láttam a Szempontot, nagyon szimpatikusak.

Pilgrim 2008.10.11. 19:16:41

Én nem láttam. Egyelőre igyekszem tájékozódni több felől, nem merek még hagyatkozni a személyes szimpátiákra. :)
süti beállítások módosítása